VARMT!!!

Idag har det varit V A R M T ! ! ! !
FÖR varmt för mig! Har varit inne i kylan halva dagen och grejjat. Vi masade oss upp vid 8 i morse, åt frukost ute på altanen och sen körde vi igång ett sanera-sovrummet-ryck, och det behövdes kan jag säga!!! Jisses vad det kan bli dammigt i sovrum, äckligt! Måste skärpa oss med nogrannare dammsugning i sovrummet, man tillbringar ju trots allt ganska många av dygnets timmar där... Men det är rätt så lätt att bara dra igen dörren och "glömma".....
Rensade och fixade lite i garderoberna, satte upp en hylla, satte upp ny gardinstång - så nu äntligen åkte pappas brunbetsade mormorsstång ut som satt här när vi flyttade in för ett år sen *haha* Nya gardiner blev det så klart oxå. Ska bli skönt och få gå och lägga sig i ett riktigt fräscht sovrum! Ja, och självklart är sängen renbäddad :)

Nästa projekt är övre hallen, där står ffa ett par kartonger kvar sen vi flyttade in, och ja, det ÄR ett år sen nu *skäms* Ska ta och inhandla ett nytt lite mindre databord och nån mer förvaring till papper och pärmar så vi kan få lite ordning och reda där uppe. Men det får bli nån annan dag.

På em åkte vi till Sundborn och badade med Ella och farmor och farfar, eller ja... jag badade inte... Satt i skuggan och latade mig ist. Senare åkte vi hem till svärisarna och fick mat :) Grillat lamm, potatis, sås och sallad mm *mmmmmmmm* Tog med oss Ellisen hem igen och vi satt på verandan och spelade spel en stund. Och nyss har vi äntligen lyckats tippa ungen i säng! Sena kvällar nu..... I morgon hoppas vi få fart på motorn i ekan så vi kan ut och puttra runt på sjön en stund. Det blir väl lika varmt i morgon oxå skulle jag tro.

Avslutar med några bilder från idag!
Tagna med "lillkameran"


Mina blötdjur!


Och så lite blommor.....


Liljior som svärmor fick av oss på morsdag för flera år sen.













Ha det gott folk -  vilka ni nu är.......
En liten kommentar emellanåt upskattas :)


Kommentarer
Postat av: camilla

Hallå där! Hoppas du står ut i värmen, såg att ni haft värmerekordet flera dagar nu... Vi var till stranden idag laddade med lunch, fika & annat smarr, vi hann väl vara där ca en timme innan Castor råkade trampa på en geting... Stackarn, han var hysteriskt ledsen i 3,5 timmar... Puh, säger jag bara! Det kryllar av getingar här just nu, det går knappt att sitta ute på kvällarna, man får sitta och vifta med flugsmällaren hela tiden, äckliga kryp...

Ha det gott, kram!

2008-07-27 @ 17:56:14
Postat av: Ann-Sofie

hu, ja det är verkligen varmt ute - men det är dumt att klaga när nu värmen äntligen kom som jag längtat efter! fast jag är inte heller gravid i v31....Förstår att det tar på krafterna!



Kramis

2008-07-27 @ 19:08:04
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Lekne

vad trevligt med fixerier i sovrummet!

härlig dag ni verkar ha haft i sundborn!



Dagen idag har vi spenderat på Runn :-) det var rätt skönt när regnet kom måste jag säga. Det gick ju över fort och vi kunde ändå gilla :-)



ha det gott!

2008-07-27 @ 20:37:49
URL: http://www.lekne.se
Postat av: annelie

Åhh va härligt det lät med storrensing o städning!!! Sånt behövs!!

Vi har inte kommit till rätta efter utbyggnaden än, inget på väggarna är uppsatt.... Och vi har fortfarande inte bestämt hur vad vi slutligen ska ha i de olika rummen. Men alla våra rum är stora, så det är bara att flytta runt när vi vill! Fast till hösten ska det fixas, då innesäsongen drar igång...



Idag har det varit grymt varmt..... hett är bara förnamnet..phu....



stor kram

2008-07-27 @ 23:00:45
URL: http://family4.se
Postat av: Mommo

Åhh, vilka vackra blommor, du är duktig på att fota du.

Kramisar

Mamma

2008-07-28 @ 11:28:42
Postat av: Görel

Vilka fina bilder. Och värmen kan vara ganska jobbig faktiskt. Det är knappt man vågar säga det...

2008-07-28 @ 20:25:19
URL: http://gorelb.blogg.se/
Postat av: Erika

Förstår att det är jobbigt och vara gravid i denna värme.. jag njuter av varje sekund, har tre veckors SEMESTER!!

Kramelikram

2008-07-28 @ 20:26:55
Postat av: Micke

Vilket grejande det blev!



Nu är det EFIT-tajm ;)

2008-07-29 @ 00:01:53
URL: http://kludd.se
Postat av: Trinidad

Underbara härliga sommar bilder :)

2008-07-29 @ 16:26:33
URL: http://exclsuive.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, visst är skärgården härlig! På den båten kan man "bo" länge. vi hade det verkligen super!



Gick det bra med efit? jag har lagt ut mina :-)

ha det gott!!!

kram

2008-07-29 @ 22:06:43
URL: http://www.familjenasp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0