Städat!

Usch, en till sömnlös natt....
Hade väldigt mkt SD när jag gick och la mig och kunde inte somna.... Låg och lyssnade på Karlavagnen till midnatt, men somnade inte förrän framåt två. Sen vaknade jag vid 4-tiden igen och kunde INTE somna om! Sista gången jag kollade på klockan var den närmare 6 och sen vaknade jag av makens väckarklocka 6.45! *gah* Som tur var så är jag ledig idag iaf, så jag somnade om och låg till 9-tiden innan jag masade mig upp.  Hade bestämt mig för att idag skulle det städas här! Och det har jag gjort, på nedervåningen iaf.... Övervåningen får bli en annan dag, skiten ligger ju lixom kvar....

På em kom en gammal bekanting hit med sina barn och hämtade våra fiskar, så nu har de fått flytta och akvariumet åker ut! Visst, det är jättefint med akvarium, men jag har tröttnat. Och det är ingen annan här hemma heller som bryr sig om fiskarna. Samma sak med marsvinen, kanske är det dax att hitta en familj till dem oxå, med barn som gillar att pyssla med dem! För det gör inte våra. Tycker synd om småsvinen som mest bara sitter i sin bur. Eller ja, nu på sommaren har de det kalasbra när de går på grönbete i en stor hage ute :) Någon som skulle vilja ha tre små fina marsvin? Hojta till isf!

HÄR hade jag tänkt lägga in ett par bilder, men jag har varit sååååå duktig att städa idag, så jag har t.o.m. städat bort kabeln till kameran!!!!! Har letat men kan INTE hitta den - mkt irriterande! Jaja, den kommer väl fram så småningom...

Nu är strax maten klar, mannen står ute vid grillen och vänder kött och grönsaker *schlurrp*

Ha det gott & trevlig helg! Själv har jag arbetsdag i morgon....


Kommentarer
Postat av: Micke

Tur du hittade en kabel i bra-å-ha-lådan sen då ;) Men du får satsa på en dator med inbyggd kortläsare eller ett minneskort som funkar som USB samtidigt. Fast du kanske har Compact Flash-kort på din kamera och till dessa finns det nog inte.

2008-07-19 @ 10:36:13
URL: http://kludd.se/
Postat av: camilla

Småsvin, hi hi , det tyckte jag var kul :)

Estrid är ju bara såå söt men hon ser tokbusig ut fast hon försöker kamoflera ( hur f-n stavas det? )det väl ser det ut som?!

2008-07-19 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0