Migrän!

Jag och Ellisen gick upp vid 9-tiden och åt frukost och grejjade lite. Körde ett par tvättmaskiner, det går undan att torka tvätt nu när det är så varmt ute. Skjutsade Ella till badet här i närheten där fritids tillbringade några timmar. Ella har varit hemma så mkt nu så nu läääääääängtar hon till fritids :)

Jag åkte till stan en sväng och uträttade några ärenden, men när jag var på sista affären så sa det PANG! Och då fick jag synbortfall! Migrän på g..... Tog det jag hade plockat ihop, slet åt mig en cola och betalade innan jag småsprang ut i bilen och petade i mig tabletter. Tur att jag hade dem med.... Skyndade mig hemåt och ja, jag var nog en trafikfara..... Ser så himla dåligt när det blir så här. Vänster synfält är helt suddig, dubbelt och flimrigt, höger är inte som det ska heller. Blir lixom nåt slags tunnelseeende. Kisade i solen och körde hem. Ringde pappa som fick åka och hämta Ella och själv slängde jag mig på soffan och sov ett par timmar. Vaknade när maken kom hem och kände mig rätt ok ändå. OM jag hinner ta tabletterna i tid, dvs på en gång flimret kommer så brukar jag kunna klara mig från den värsta huvudvärken. Blir mer "tung i huvudet" och väldigt trött. Jag är väldigt tacksam att det är långt mellan gångerna nu för tiden, när jag var yngre hade jag migrän väldigt ofta...

Några bilder från ikväll....


Det blir många klasar vindruvor i växthuset :)


Nu börjar de få färg :)


Gurkorna växer så det knakar!!!


Och tomaterna börjar få färg!


Och så får vi stooora tomater! Den här bjässen är hur stor som helst!


Avslutar med en bild på em Malva igen - de är ju så fina :)

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan här och kika på förlossningskliniken på tv4-fakta.

Ha det gott!






Kommentarer
Postat av: Micke

Tokigt det kan slå till så snabbt detta med migränen, och att det tar så hårt också!



Växer så det knakar ja.. kul sånt!

2008-07-30 @ 21:17:35
URL: http://kludd.se
Postat av: Sofie

Härliga bilder från växthuset! :)

2008-07-31 @ 12:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0