Barnlediga!

Freeeeedag igen! Veckorna rusar iväg...
Ella har sovit hos farmor och farfar inatt och blir kvar till i morgon, och stortjejerna drog hem till sin pappa idag, så det är rena rama lugnet här! Vad gjorde man när man inte hade barn...?

Tog en liten morgonpromenad ner till sjön med storvovvarna, (småvovvarna sov ffa med storjejerna)
och de passade på att ta sig ett svalkande morgondopp!


Mobilbild.... Vattenbus!!!

Plockade undan lite på fm innan jag for iväg till frissan och klippte topparna, det var ju ett tag sen sist.... Men fasiken vad dyrt det är! 450 spänn för lite toppar!!!! Märks att jag är hos frissan sällan......
Handlade lite på vägen hem oxå. När jag kom hem så var det kallt här!!!! Ja ni läste rätt :)
Drog för alla rullgardiner och stängde fönster och bommade igen här, sen drog jag på lufvärmepumpen på kyla innan jag åkte. Sååååå skönt!!! Så inne är det bara 20* mot de 30* ute! Blev nästan lite frusen så vi fick gå ut och värma oss *haha*



På kvällen slappade jag och maken på altanen med en Caipirinha, ja jag en alkoholfri så klart - men gott ändå! Gjorde en variant med jordgubbar *schlurrrp* Grillade och hade det bara luuuugnt och skönt! Tills en jäkla vattenskoter började åka fram och tillbaka.... Tydligen en svensexa i byn som gjort en bana här nedanför....

Gick en liten prommis så vovvarna fick ta sig ett kvällsdopp - jisses vilken värme vi har!!! Jag SKA inte klaga på värmen, men att vara gravid i vecka 31 och minst lika många grader varmt, det blir bara för mkt.....

På tal om graviditeten, idag fick jag besked från Försäkringskassan att jag får gå på full havandeskapspenning från den 1 augusti! Skönt att få "bara vara" nu tills det är dax. Men väldigt dåligt av FK att inte kunna ge besked tidigare! En vecka innan är ju liiiiite kort varsel med tanke på jobb osv.... Men men, jag är nöjd och glad nu iaf! Ska bli lite konstigt att bara vara hemma... Fast bebis kommer ju så småningom, och då får jag nog att göra :)

Ha det gott folk!



Kommentarer
Postat av: Micke

Kan tänka mig du sliter där du går som en stor fet kossa (jag måste ju bara ge igen lite s )



Haha, tokes ju bara. Men kan förstå det blir mer än varmt. Ingen kylanläggning här utan huset står så att jag inga fönster har mot solen stor del av dagen men då det är så pass varmt ute är det ju nästan bäst stänga värmen uta ja.



Sånt där ljud som en vattenskoter eller gräsklippare som brakar igång en fredagskväll kl 19 borde det vara skottpengar på :)



Slit inte ut dig i garderopsstädandet nu!

Skönt det är klart med FK med.

2008-07-26 @ 09:20:13
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0