Gråväder och skolstart!

Väckarklockan ringde 07.00 och vardagen har åter börjat! Skolstart för de två yngsta idag, tonåringen börjar i morgon. Följde med minstingen till skolan en stund så här första dagen i tvåan. De bilr en ett-tvåa så det är lite nya barn och föräldrar. Men samma goa fröken som förra året.

Åkte hem och läste tidningen och slösurfade lite, efter nån timme vaknade den stora och jag åt frukost nummer två med henne. Sen var det dax att röja här! Jag HOPPAS att det kanske kan bli liiiite ordning här hemma nu när gulliganerna är i skolan på dagarna, när de har varit hemma så släpps det grejer överallt!

Nu ska jag ta och förvälla lite svamp från gårdagen, vi fick en stor korg full med fin Carl-Johan och gula kantareller :)



Rödingarna var med ut i skogen igår oxå!
Även den lilla svarta, men hon fastnade inte på bild.


Ebba börjar bli gammal nu, ja vi har ju sagt så länge, men hon orkade inte mkt igår.... Vi gick några hundra meter upp från vägen till vårat "svampställe", men vi fick gå tillbaka med henne till bilen sen. Hon har ju knölar i halsen, och när hon blir flåsig låter hon som att hon skulle ha astma... Och hon blir ju extra flåsig när hon har åkt bil och sen får komma ut i skogen, det är ju så skoj så hon "hiar" upp sig. Gamla tanten.....

Nä, förvälla svamp var det jag skulle göra!
Och så är det ju ett gäng som ska rensas kvar oxå, inte liiiika skoj...

Ha det gott i regnvädret!

Pst...... 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det skönt när barnen börjar skolan. Själv har jag en vecka kvar med ungdomar hemma som absolut vill vara uppe sent eftersom "det är ju sommarlov" och det måste fixas lunch varje dag. Dessutom så drar de ju fram så förbaskat. Så är det hos mig iaf. Jag längtar till på måndag!



KRAMIS

2008-08-18 @ 13:34:22
URL: http://matmotion.blogg.se/
Postat av: Pia

Å, vad gott med svamp!! kantareller är ju fantastiskt gott! min värk är olidlig i dag, hoppas det blir bättre i morgon... då börjar dottern 4:e klass. Jasså ni gör oxå pasta idag, jag tänkte göra Pasta Carbonara, recept från Arla... hoppa det är gott. Lägger ut det på bloggen.



ha det gott! / P

2008-08-18 @ 15:44:41
URL: http://piiiiz.blogg.se/
Postat av: thinki.se

Här börjar skolan på onsdag först. Samuel är väldigt förväntansfull som ska börja i förskoleklass.



Kraam.

2008-08-18 @ 16:48:55
Postat av: Milla

Testar eftersom flera verkar ha problem med att lämna en kommentar.....

Det kan ta en stund innan kommentarerna syns, annars får ni ju gärna skriva i gästboken :)



/Milla

2008-08-18 @ 20:31:41
URL: http://elmida.se
Postat av: camilla

Åhh, va söt hon är Ebba, med grått på nosen :) Hoppas hon mår bra iallafall, trots ålderkrämpor

Kram

2008-08-18 @ 20:58:29
Postat av: Sofie

Stackars Ebba som är så trött!

Ha en bra dag.

2008-08-19 @ 15:43:46
URL: http://sofiehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0