Gjort bara ingenting.....

Japp! Idag har det varit en göra-ingenting-dag! Vi gick upp och åt frukost vid 9... Sen hamnade jag framför tv'n och OS! Och det var damernas linjelopp på cykel och det var ju superspännande på slutet!!! Det resulterade ju i silvermedalj! Ella åkte till en kompis och jag småplockade lite här hemma. Pappa kom in på en fika och sen åkte maken och jobbade - och jag somnade på soffan!!!! Det har ju varit rätt trist väder och magen har bråkat med sammandragningar idag, så jag tog soffliggandet med gott samvete :) Fast..... i morgon måste snabeldraken fram och det behöver röjas här, och sen skulle vi väl behöva tvätta typ 14 maskiner eller nåt..... Plus åka till soptippen med en massa bråte, slänga ut hundra annonser på blocket och gud vet allt!

Panik då? Jorå, hon överlever även om hon tycker det är rätt läskigt här! Hon somnade bredvid Ella igår kväll, men i morse var hon borta! Men jag hade mina misstankar! Jag kan ju inte sova med öppna garderobsdörrar (-Jaaaaaaaa, jag vet!!!! Det är helt sjuk! Men jag vet faktistkt en bloggare till som har samma knäppa idé som mig *haha*) och ena dörren var liiiiite på glänt då det hängde en handduk över dörren, och visst! Där inne bland mina kläder låg Panik! Hon håller sig undan på övervåningen, men hon har iaf varit på toa! Hon kommer väl fram så småningom, vi ger henne lite tid. Det är bättre hon får komma när hon själv vill än att vi ska tvinga fram henne. Jag har iaf haft en samtal med henne om att det kommer att bli bra här, och vi ska vara snälla och ta hand om henne tillsvidare när matte är borta :)

Nu på kvällen har jag ju faktiskt bakat lite dinkelbröd! Det står i ugnen och börjar dofta gott här nu :)
Jag hade inte planerat nåt brödbak, men när jag var in på affären och det bara fanns "gammalt" bröd så köpte jag lite dinkelmjöl och ett paket jäst ist. Det går ju rätt fort att baka när man har "degmaskinen" och slipper göra jobbet själv. Borde baka formbröd och limpa oftare eg. Både gott och billigt!

Avslutar med ett par bilder :)


En liten gul tomat :)


Estrid


Trollungen Diva


Diva igen :)



Nu ska jag och Ella fortsätta kolla på bolli här!
Ha det gott!!!






Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej!

Iadg är det vi som gör just ingeting....här bara regnar det HELA TIDEN, vilket känns en aning trist nu.

Baka tänkte jag göra i eftermiddags men sen orkade jag inte:)

Kram

2008-08-10 @ 19:49:22
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej kul att se att det finns fler som har "ticks" när det gäller öppna gaderobs dörrar :)

2008-08-10 @ 20:20:41
Postat av: annelie

ahhh... jag funderade på att baka bröd idag..köpte hem jäst i veckan. Men det blev ommöblering och rensings av melvins garderob i stället + slängt och rensat ut i vårt linneskåp. så mycket man samlar på sig....



kram

2008-08-10 @ 22:33:17
URL: http://family4.se
Postat av: Piiiiz

Är fortfarande hemma, men kan inte påstå att det blev mkt sovande inatt. Nån timme i taget... Mannen tyckte vi skulle ringa in å hade fixat barnvakt - sötis!! men jag var tjurig o ville vänta. Så här sitter jag... känns ngt bättre idag.. men vi får se, magen är mkt lättretlig... blir det lika jobbigt i kväll så måste i iaf ringa o höra vad de säger på Fl. Hur mår du själv, du har ju inte så länge kvar du heller!! ;-)

2008-08-11 @ 09:55:32
URL: http://piiiiz.blogg.se/
Postat av: M i n d i

Jag undrade vad det var för PANIK du kände... men nu förstår jag. ;)



Kram kram

2008-08-11 @ 10:00:27
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Estrid - pinglan :)

Skönt med en slappar & mys dag, ibland vill man bara ingen annat, speciellt när det regnar :)

Jag & Castor var på en "play-date" ( så amerikanskt ;) )medan mannen målade dressingrummet på nästan 20 kvm, nu börjar det närma sig!! Ska bli så skönt att få lite ordning! Jag borde få en medalj för att ha haft hela min garderob i väskor på en stor hög med siljansgolv ( som ligger & väntar på att bli lagt i vardagsrum & kök )i ett och ett halvt år!!! Det är så härligt att renovera ;)

Kram på dig!

2008-08-11 @ 10:03:43
Postat av: Sofie

Å vilken härlig tomat! :)

2008-08-11 @ 10:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0