Estrid 8 månader

Liten blir stor, Estrid är redan 8 månader!!! Hon har blivit stora damen och växt om Ebba :)


Sötsmula!

Fröken Estrid är även jordens FIS-LOPPA!!! Jisses vad den här hunden har gaser i magen! Och dessutom lättar hon på trycket titt som tätt, jag lovar att om man kommer hem till oss så luktar det hundfis i hela huset! Hon har alltid varit lite gasig, men nu är det hemskt! Skulle man sätta en kork i rumpan på henne skulle hon lyfta från marken som en ballong! Måste ta och åka in till jobbet och byta foder till henne, det här GÅR inte längre........ Frågan är bara vad jag ska testa den här gången.... Först  gick hon på ProPlan Puppy Athletic som är på lamm och ris, fes som bara den och vi bytte till Royal Maxi Junior  men det blev inge bättre... Nu har hon gått ett tag på ProPlan Sensitive som är gjort på lax, men nääääääääää! Det är ännu värre! Vet inte riktigt vad jag ska byta till.... Får ta och ringa och rådfråga våra säljare tror jag.

Mera magbekymmer....

Idag har det varit segare än seeeeeeeeeegt!!!!
Inatt vaknade jag med jordens illamående och "kramp" i magen, inte i bebismagen utan i "mat-magen". Har sovit superdåligt, så jag har tagit igen det idag.... Regn och rusk å bara trist hela långa dagen. Har ffa ont i magen och mår illa, men det är bara jag i familjen, så jag hoppas att det inte är nån magsjuka iaf.

Maken å Ella åkte till äventyrsbadet och jag stannade hemma på soffan.
Nyaste numret av Mama och gosvovve - kan det bli bättre?



Sen bläddrade jag igenom nya IKEA-katalogen på nätet, men jag vill gärna ha papperskatalogen NU! Inte för att jag ska ha nåt speciellt, men ändå :)

Dax för en kopp the här snart och glo på dumburken :)
Ha det gott!

Pst...... 


Kommentarer
Postat av: Micke

Här är det jag som stått för fisandet :) Vaknade med magknip och var nog lite (för mycket) lösgodis igår som var orsaken..



Hoppas både Estrids och din blir bättre med.

2008-08-14 @ 19:40:45
URL: http://kludd.se
Postat av: Titti

lämnar ett avtryck... letar förstås efter Panik-upptåg.... ler men allt är trevligt att läsa om hos dig.. även fishundar skratt



Jag hoppas jag kan komma förbi och hälsa på i helgen...

Kram Titti

2008-08-14 @ 21:53:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Görel

Gosvovve och gasvovve;) Söt är hon i alla fall.

2008-08-15 @ 12:03:49
URL: http://gorelb.blogg.se/
Postat av: Jenjo

Får lov att gratulera Estrid. Och även passa på att önska er en riktigt trevlig helg!



Kramis

2008-08-15 @ 15:22:13
URL: http://matmotion.blogg.se/
Postat av: camilla

Ha ha, men Estrid då :)

Det lät som en mkt bra combo - Mama & söt vovve :)

Tiger följde m mamma upp på semester eftersom vi skulle till Köpenhamn, det känns väldigt konstigt att vara utan vovve... Hon har fullt upp i allafall, jagade en hare häromdagen...

Kram! hoppas magen är bättre, du & Estrid kanske kan fisa ikapp så rättar det t sig, hi hi!

2008-08-15 @ 20:47:26
Postat av: Carola

Hoppas era magar är i bättre skick idag?!

Kram

2008-08-16 @ 09:21:42
Postat av: Carola

Hoppas era magar är i bättre skick idag?!

Kram

2008-08-16 @ 09:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0