Vika stjärnor...

Ja, det ska jag nog ta och göra i morgon =)


Gör gärna stjärnor i olika sorters papper, eller färglägg själv!

1. Börja med ett papper i A4-storlek. Vik diagonalt till en kvadrat och klipp bort det papper som blir över.

2. Vik ihop hörnen mott mitten till ett "kuvert".

3. Vik ihop hörnen mot mitten en gång till.

4. Klipp ett hack hälften mot mitten, mitt i varje sida (efter vikningen).

5. Vik ner sidorna mot vikningen vid klippningen.

6. Vik alla sidorna. Nu är det en stjärna.

7. Gör en likadan stjärna och klistra ihop vridna mot varandra, så att den blir åttauddig. Klistra med vikningarna inåt.

Beskrivningen kommer ifrån Allt i hemmet.
http://www.alltihemmet.se/inspiration_och_ideer/artiklar/2007/pynta-med-egna-julstjarnor/index.xml


/Camilla

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Camilla!

Tack för tipset.

Nu ska jag ge mig i väg och köpa papper sen blir det stjärntillverkning på eftermiddagen.

Önskar dig en bra dag.

Med vänliga hälsningar

Susanne

2010-10-27 @ 10:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0